DAG 12 - Daytona Beach

31 augustus 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

The sun is shining and we're feeling good. TripAdvisor leidt ons naar KeKe's Breakfast. Die porties hier (zie foto) zijn ABnormaal. BreakfastGezond eten is hier echt een hele kunst.
Vandaag gaan we naar Daytona Beach. Daytona Beach ligt aan de oostkust van Florida, op ongeveer 50 kilometer ten noordoosten van Orlando. Vanuit het hotel een dik uur rijden.

Daytona staat onder andere bekend om zijn wereldberoemde racecircuit. De Daytona 500 is een race die elk jaar in februari gehouden wordt op de Daytona International Speedway. De race maakt deel uit van de NASCAR Sprint Cup en wordt als de belangrijkste race van het jaar gezien in de NASCAR en tevens als een van de belangrijkste races in de Verenigde Staten.

Naast het International Speedway circuit zijn er nog een aantal leuke bezienswaardigheden in en rond Daytona Beach. Zo kun je, op bepaalde plaatsen, met je eigen auto het strand op. Dit maakt het een uniek dagje strand. Na het betalen van tien dollar entree rijden wij ook het strand op, rustig langs de zonnende mensen. We parkeren de auto en leggen een paar meter verderop onze handdoeken. We brengen de meeste uren vandaag door in de wilde zee. Heerlijk vertoeven! Pelikanen vliegen over ons heen en vangen vissen uit de zee.

We hebben geen parasol bij ons dus na een paar uur zoeken we de schaduw op. We komen uit bij een lunchplek genaamd: Avocado Kitchen. Britt + Bram + Avocado's = perfect match! Hier hebben we allebei een gezonde wrap gegeten. Niks met saus of olie of boter!

Vanuit Daytona rijden we terug naar het hotel om ons op te frissen. De jacuzzi waren we helemaal vergeten! Tijd om te bubbelen. TripAdvisor geeft aan dat er een goede Italiaan in de buurt zit. 3500 positieve reacties dus dat belooft wat. Maggiano's Little Italy. FoodVolgens Bram lijkt dit restaurant op Little Italy, een wijk in New York. Met goed gevulde maagjes gaan we terug naar het hotel. Het regent en onweert ineens keihard. Vanaf het balkon hebben we nog een hele tijd naar dit lichtspektakel gekeken. Een paar mooie shots gemaakt voor onze aftermovie.

Morgen back to Miami voor onze laatste twee nachten. Trusten!

p.s. We hebben in daytona alleen filmpjes gemaakt.

1. Irene:
    1 september 2017
    Hè,hè.. We waren nu net zo benieuwd naar de foto's van Daytona beach..haha.
    Just kidding ;) We hebben er nog een paar
    Zijn wij blij dat we bij the "in laws" horen en nog mogen genieten van een after movie !!
    Misschien een avondje met hamburgers , nasty nachos and selfmade guacamole..mmm
    Trusten ! ;))
  2. Ger Raaimakers:
    1 september 2017
    wat hebben jullie al veel gezien
    iedere dag van jullie reis lees ik met plezier jullie reisverhaal
    groetjes en geniet van jullie laatste dagen in Florida Marianne en Ger