DAG 13 - Miami

1 september 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Het onweer van vannacht heeft plaats gemaakt voor een zonnige ochtend in Orlando. Vandaag staat een lange lange rit naar Miami op het programma. 3,5 uur geeft de routeplanner aan.. geen rekening gehouden met het feit dat het weekend is EN bijna labour day. Het is ontzettend druk op de weg.

We ontbijten onderweg bij IHop. Dit staat vooral bekend om zijn pannenkoeken. Ik neem er een licht ontbijtje en Bram een omelet met maar liefst 4 eieren. Daarna vervolgen we onze weg. Tussen Orlando en Miami zijn weinig steden en de route mag best 'saai' genoemd worden. De file maakt van de 3,5 maar liefst 5,5 uur.. We stoppen nog even bij Fort Lauderdale. Fort LauderdaleDit ziet er zo leuk uit dat we er morgen willen terugkomen. Een aanrader is om deze reis (een volgende keer) in twee delen te doen. Zo heb je toch iets meer van je dag. Om 18:00 komen we aan bij ons Waterside hotel op Miami South Beach.

Snel opfrissen en spullen droppen en dan door met de uber naar Marlins Park. Dit is de thuisbasis van het baseballteam van Miami. We komen om 10 voor 7 aan en kopen snel een kaartje. We gaan voor een gemiddelde plek voor 18 dollar per persoon. Later blijkt dat je overal in het stadion kan gaan zitten. Wanneer we naar binnen gaan valt ons direct op dat de prijzen ontzettend hoog zijn. Het valt mee met de drukte in het stadion. De supporters die er zijn gaan helemaal op in het spel. De wedstrijd start traditioneel met het Amerikaanse volkslied. Live gezongen door een enthousiaste Amerikaan. Supporters zingen uit volle borst mee. Miami MarlinsDe wedstrijd zelf barst niet echt van het spectakel. Ik gok dat we 2 uur hebben gekeken. We hebben welgeteld 1 punt gezien. Dit is wel 1 punt meer dan Bram gezien heeft tijdens een baseballwedstrijd in Washington! Conclusie: het is leuk om een keer mee te maken, maar het is niet te vergelijken met een wedstrijd van een topclub als Roda..

We pakken de uber richting South Beach waar we uitkomen bij Naked Taco. Eigenlijk is er niks nakeds aan de taco's die ze hier serveren. Misschien doelen ze op de schaars geklede dames die hier in Miami rondlopen. Hebben we dat even gemist de afgelopen week!Naked Taco

Waarschijnlijk gaan we nog ergens een drankje doen. Nicky Romero draait ook hier in Miami maar dat wordt een beetje te veel van het goede. De blog wordt bij deze afgesloten. Tot morgen trouwe volgers xxx