DAG 2 - Miami South Beach

21 augustus 2017 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Bram South BeachWe hebben heerlijk kunnen doorslapen dus nog geen last van een jetlag. Een simpel ontbijtje met havermout en een bagel bij ons eerste hotel.
De uber haalt ons op om onze reis te vervolgen naar Miami South Beach.

In de taxi kijken we onze ogen uit. DIT is vakantie! Palmbomen, cocktails, kleurrijke gebouwen, opvallende mensen, veel zon, zee en strand. We vragen ons meteen af of we aan twee nachten wel genoeg hebben.

We worden hartelijk ontvangen door gastheer Dion in het Pelican Hotel. Een uniek artdeco hotel aan Ocean Drive. Dion heeft toevallig een Nederlandse vriendin, waardoor Bram het meteen met hem kan vinden. Inchecken is nog niet mogelijk dus we laten de koffers staan en gaan naar het strand. Pelican hotel heeft het goed geregeld met eigen strandbedden en handdoeken voor de gasten. We flaneren die middag verder op het strand. Bram maakt ondertussen kiekjes van de baywatchbabe.
Een aardig huidteintje verder gaan we inchecken in het hotel. De koffers zijn al op de kamer gezet en Dion heeft er zelfs een upgrade van gemaakt. A room with seaview! De kamer is volledig ingericht in een jaren zestig stijl. De tv staat al aan en we zien meteen het onderwerp van de dag: The Great American Solar Eclipse (De maan staat dan voor de zon).

We gaan naar buiten om dit met eigen ogen te aanschouwen. Helaas is het in Miami maar een solar eclipse van 78%. Dat betekent dat het niet volledig donker wordt en de foto's op internet beter zijn dan het werkelijk aanzicht. Niet getreurd want we gaan lunchen bij een tip die we van meerdere mensen hebben gekregen. Pura vida - juice bar en eten allebei een lekkere smoothiebowl. Aan vitamientjes geen gebrek.
Op de weg terug naar het hotel staat Miami blank van de regen en moeten we een poosje schuilen. Omdat Britt daarna last heeft van haar voet gaan we op de hotelkamer bijkomen van de eerste indrukken.

's Avonds eten we bij Big Pink. Geopend van 10:00 tot 05:30 de dag erna. Heel normaal hier! Fried Chicken tenders, mini hamburgers en cheese fries bekleden de tafel. Dit om de lunch van vanmiddag te compenseren... we zijn tenslotte in Amerika.
We sluiten de dag af met cocktails aan de boulevard van South Beach. Hier is het elk uur happy hour. Mensen kijken is hier het leukst: schaars geklede negerinnen en opa's met ontblote bovenlijven. De rest besparen we jullie.

Today was a good day. Tot morgen!

1. Nicole:
    22 augustus 2017
    WAT gaaf!!! Dikke kus van ons
  2. Andrea brandsma:
    22 augustus 2017
    Vanaf nu ga ik jullie ook volgen
  3. Viev:
    22 augustus 2017
    Wat leuk zeg! Ziet er super uit nu al!
    En heel leuk om te lezen. Enjoy!
  4. Britt:
    22 augustus 2017
    Dankjewel! Leuk dat jullie ons volgen op deze trip.
  5. Irene:
    Schitterend allemaal.
    Levendig geschreven..ik zie het helemaal voor me.
    Misschien de laatste paar dagen terug in Miami...er is zoooveel te zien daar.
    Wellicht kan die Dion wel wat regelen.
    Liefs voor beiden en sterkte met t pootje voor Brittepit. xxx