DAG 7 - Everglades / Naples

26 augustus 2017 - Everglades National Park, Verenigde Staten

We worden wakker in ons motel aan de rand van Everglades National Park. Het ontbijt is typisch Amerikaans. Zelfgemaakte wafels met ahornsiroop. Met een gevulde maag pakken we onze koffers en stappen we in de auto.

We hebben van een Nederlandse jongen een tip gekregen over de Everglades: 'Jungle Erv's Everglades Airboat tours'. Erv heeft grote alligators en een spectaculaire airboat tour. We besluiten dan ook om hierheen te rijden.Het is ongeveer 1,5 uur rijden richting Jungle Erv's in Everglades city.

Het Everglades Nationaal Park is enorm groot, de totale oppervlakte van het natuurgebied telt meer dan 6.100 vierkante kilometer. Er is 1 snelweg (route 41) die dwars door de Everglades gaat. We zijn nog geen 10 minuten onderweg en Britt ziet de eerste alligator langs de kant zitten! Ze zijn soms lastig te zien, maar als je eenmaal weet hoe en waar je moet kijken dan zie je er steeds meer.

Als we aankomen bij Jungle Erv's regent het. Britt natuurlijk de bokkepruik op.. We besluiten toch tickets te kopen voor de airboat tour door mangroves en 1000 islands en toegang tot de alligatorfarm. Onze kapitein van vandaag is Danny. Hij is al 15 jaar airboat kapitein en daarvoor was hij 3 jaar alligator worstelaar.

De airboat tour door de mangroves is geweldig!  Hij gaat op sommige stukken met snelheid door de nauwe kanaaltjes, dat geeft een prachtige intense beleving. Wij hebben enkele wilde alligators gezien en een wasbeer. Kapitein Danny was zo gek dat hij zelfs een wilde alligator bij de kop wilde pakken (Got that on camera!). Helaas is de alligator een 'chickengator' en duikt hij onder water voordat Danny hem kan pakken.
Een Mangrove is een soort bos op stelten met een wirwar van wortels. Mangroves behoren samen met de tropische bossen en de koraalriffen tot de productiefste ecosystemen op aarde. Er leven ontzettend veel dieren. Mangroves hebben door de omhoog priemende wortels een spannende sfeer. Een aanrader om hier je airboat tour te doen! Everglades mangrove

Bij de Alligator farm hebben we het rijk en een gids voor ons alleen. Via een boardwalk door de jungle komen we bij de grote alligators. De gids pakt een big boy genaamd Lucky op en zet hem recht voor ons neer. Het is een lieve alligator en vindt alles goed. Hij vindt het zelfs heerlijk om geaaid te worden. Britt vergelijkt Lucky zelfs met een kat. Het is een super ervaring om Lucky van zo dichtbij mee te maken en aan te raken. Britt hugging Marshmallow
De gids neemt ons mee naar drie andere alligators. Deze zijn relatief jong (maximaal 3 jaar) en tamelijk onschuldig. Nu krijgen we de kans om er zelf eentje vast te houden, zodat we ook mooie foto's kunnen schieten. We worden gelinkt aan Britt's nieuwe vriend genaamd Marshmallow. Britt & MarshmallowHet valt op dat de Marshmallow niet stinkt en dat hij ontzettend zacht aanvoelt. Volgens mij zou Britt hem het liefst mee naar huis willen nemen! Zal vast niet goed gaan bij de douane. Na enkele minuten vindt Marshmallow het genoeg en wil hij weer bij zijn vrienden gaan liggen.Bram & Marshmallow

We vervolgen onze trip richting: Naples (niet in Italië!). Naples schijnt de meeste golfbanen te hebben per inwoner van alle steden binnen Amerika. Het is hier dus een Walhalla voor de gepensioneerde (sorry ouders!). Na een powernap is het tijd voor het avondeten: the Red Lobster. Hier zijn we al meerdere malen geweest tijdens onze trip in Californië.

Bram bestelt een shrimp trio en Britt gaat voor het duurste van de kaart: een steak van 12 ons en een halve kreeft. Niet-meer-normaal. De salade en de bijgerechten zijn al een maaltijd op zich. Het hoofdgerecht komt en we genieten allebei van het heerlijke eten. De kreeft en steak zijn delicious!

Nog even snel geshopt (Bram weer) bij Marshall's en dan op de hotelkamer het ultieme gevecht kijken tussen Mayweather & McGregor. See you tomorrow hopefully with some less rain.

1. Nicole:
    In 1 woord GEWELDIG!!!! Xxxxxx
  2. Karin Lousberg:
    27 augustus 2017
    Geweldige ervaring. Herinneringen komen weer boven drijven. Dat krijg je bij die oudjes. Weet je nog Irene??
  3. Kayl:
    Ben weer bijgelezen! Klinkt top schattennn, geniet maar ❤️
  4. Ger Raaimakers:
    geweldig super vakantie
    goed insmeren tegen de muskieten
    xxx
  5. Irene:
    Echt wel !!
    "You wanna feed the gatorrrs.. one dollaar !!! ;))
    En Britt..no pets, please !!