DAG 14 - Fort Lauderdale

3 september 2017 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste volledige dag in Florida. Dit betekent dat de blogs ook bijna ten einde zijn! We ontbijten om de hoek van ons hotel bij, hoe kan het ook anders: Denny's. Daarna besluiten we om de zon op te zoeken in Fort Lauderdale. Deze badplaats ten noorden van Miami heeft de bijnaam “Venice of America” vanwege het uitgebreide kanaalsysteem door de stad.

Dat Fort Lauderdale ook een toevluchtsoord is voor rijke (veelal gepensioneerden) Amerikanen, zie je wel aan de enorme villa’s Villa Fort Lauderdalemet daarvoor de meest luxueuze jachten in de haven, en dure sportwagens die langs de kust en downtown het straatbeeld sieren. Wij hebben een watertaxi geboekt om Fort Lauderdale vanaf het water te ontdekken. De watertaxi heeft een Hop on Hop off principe met zeker 12 stops.

Vanaf de watertaxi kijken we onze ogen uit. Het ene huis groter dan het andere. Huizen kun je het niet eens meer noemen maar gigantische onderkomens. We stappen uit bij een beachstop. Hier gaan we voor een Liquid lunch: twee cocktails inclusief souvenir glas van het cafe Lulu's shark bait. Liquid LunchHet weer is heerlijk en we gaan nog wat uurtjes zwemmen in de zee en relaxen op het strand van Fort Lauderdale. Dit is de eerste dag dat we echt kunnen blijven liggen totdat de zon ondergaat.

We hebben honger gekregen dus gaan terug naar de watertaxi. De route ziet er nu ook prachtig uit met de laatste zonnestralen die op het water schijnen. Waterfront Fort LauderdaleHet was een goed idee om vandaag nog Fort Lauderdale mee te pikken op onze reis. Een hele gezellige stad, knusser dan Miami. De watertaxi zet ons af bij een bar restaurant aan het water. We nemen de house specials en kijken naar American Football op tv. Jammer dat we deze wedstrijd niet in het echt hebben gezien.

Inmiddels is het weer tegen middernacht en gaan we terug naar het hotel. Morgenavond vliegen we terug naar Keulen. We komen maandag in Nederland aan omdat we met de klok mee vliegen.

Slaap lekker!

P.s. De auto gaf vandaag aan dat we al 30 uur hebben gereden. Toch meer dan gedacht!

1. Irene:
    3 september 2017
    Een prachtige reis met veel nieuwe indrukken en zeer mooie plaatjes.
    Zeker een plek om nog eens terug te gaan.
    Tenminste bij mij kriebelde het behoorlijk.
    Een héééle fijne laatste vakantiedag !!!!
    And a safe trip over the ocean, home sweet home.<3 xxxxxx
  2. Ger Raaimakers:
    3 september 2017
    Fort Lauderdale zijn wij ook geweest lang geleden
    geniet
    en nog een goede vlucht naar huis
    groetjes
  3. Paul:
    Hallo Britt en Bram,
    Jammer dat voor jullie het dat het einde in zicht is; ook een beetje jammer dat wij niet meer kunnen opstaan met een leuk reis verhaal. Ondanks vaak regen, ongezond eten en veel shoppen hebben wij door jullie mooi geschreven blog een vleugje van Florida mee gekregen. Save trip home en tot spoedig
    Paul
  4. Nicole:
    3 september 2017
    Save trip, ben blij jullie weer te zien en....... kijk er naar uit nog meer verhalen en foto's te zien. Het was super jullie zo te volgen!
    Xxxxxxxx
  5. Rob:
    3 september 2017
    Leuk om jullie iedere dag op deze manier te volgen en na 25 jaar weer een sprankje Florida mee te krijgen. Fijne vlucht. Thnx!
  6. Viev:
    3 september 2017
    Echt super leuk om jullie zo te volgen.. Wat een mooie reis en prachtige foto's!
    Een hele goede reis terug en hopelijk komt alles snel goed met je voet Brittepit!
    Dikke kus Viev
  7. Britt:
    3 september 2017
    ZO leuk om te lezen hoe iedereen geniet van onze American Trip en er voor sommige mooie herinneringen boven komen. Wij hebben twee super weken gehad! Florida heeft zoveel te bieden en daar hebben wij een deel van mogen zien. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen! Zie jullie snel. Kus