DAG 10 - Wild Park / Orlando

30 augustus 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

We worden opnieuw wakker in het Hollander boutique hotel in St. Petersburg. De koffers zijn snel ingepakt voor onze volgende bestemming Orlando. Britt heeft een verrassing voor Bram georganiseerd. Hij heeft al een paar keer een gokje mogen wagen maar hij is niet in de buurt gekomen van het goede antwoord. Volgens mij is hij zijn eigen bucketlist vergeten. We houden jullie nog even in spanning.

We gaan naar het ontbijt in ons hotel voordat we wegrijden. Een bagel en een omelet op het buitenterras. De bestelling is nog maar net geplaatst, of de regen komt met bakken naar beneden. Het weer in Nederland is daar niks bij! We kijken elkaar aan en zeggen: NU willen we naar de zon.

We rijden richting Orlando en de regen maakt plaats voor zonnestralen. Het zal toch niet...

De bestemming is het Wild Park Florida. Een heel bijzonder park met allemaal exotische diersoorten. Het maakt het voor ons (vooral voor Bram) extra bijzonder omdat we een ontmoeting met een luiaard (sloth) hebben geboekt. Bram is he-le-maal in zijn element als hij deze verrassing hoort. Bram & Sloth Een luiaard is een komisch dier met een slungelig uiterlijk. Met een select groepje mogen we de luiaard aaien en foto's met hem maken. Ondertussen eet hij rustig, heeeeeel rustig een maïskolf op. Sloth selfie

Het park biedt daarnaast nog veel meer. Zo maken we een voederdemonstratie mee van alligators, waarbij we zelf ook alligators voeren. Ook gaan we in grote kooi waar paradijsvogels rondvliegen. Sommige vogels zijn zo tam dat ze op je gaan zitten. Een probeert zelfs een moedervlek van Bram's wang te pikken. Verder zijn er nog talloze dieren het bewonderen waard. Niet te vergeten: twee albino alligators! Onderweg naar de auto komen we nog een vrouw tegen die haar stekelvarken uitlaat. Just another day at the office! Ara

We slapen in the Point hotel Orlando. Een vriendelijk ontvangst waarbij we te horen krijgen dat we Expedia-vip gasten zijn. Een gratis upgrade naar een suite groter dan ons appartement (inclusief jacuzzi) en een welkomstdrankje. Goed begin van onze trip naar Orlando. De zon schijnt nog steeds dus we verplaatsen ons naar het zwembad van het hotel. Even genieten tot de zon ondergaat.

We zijn helemaal vergeten te eten door ons enthousiasme. TripAdvisor geeft Blaze pizza's als beste pizzeria van heel Orlando. We besluiten daarheen te rijden. Blaze pizza's blijkt op het terrein van Disney World te liggen. Zonder toegangspas kun je diverse shops en restaurants bezoeken. De Disney boardwalk is al een pretpark op zich! Meer mensen hebben op TripAdvisor gekeken want er staat een rij tot buiten het restaurant. En met een reden! The best pizzaJe mag je eigen pizza's beleggen met allerlei toppings. Ongelogen: dit is de beste pizza die we ooit hebben gegeten. Sorry ouders! Het was smullen. We bezoeken hier nog de officiële Coca Cola store en nog wat andere shops.

Nog een koffie bij Starbucks en dan gaan we rusten. Morgen een dag vol met sensatie: Universal Studios!! Misschien voor Britt een rolstoeltje reserveren.

See you later alligator!

1. Irene:
    30 augustus 2017
    Eeeenig , ik heb weer genoten !!!
    Doe de groetjes aan Harry P.
    Dikke kus xxxxxxx
  2. Ger Raaimakers:
    30 augustus 2017
    wat een avontuurlijke vakantie echt prachtig
    gr fam Raaimakers
  3. Hubertus:
    30 augustus 2017
    Zoveel realiseren van jullie bucketlist, dat smeekt natuurlijk om een reactive. Dus jullie morgen hier de volgende keer ook helemaal zelf de pizza's bakken...
    Fijn dat in alle opzichten de zon weer terug is en neem toch zeker aan dat met de hocus pocus op Zweinstein de problemen met voet van Britt voorbij zijn:-)
    Take care and get spoiled!
  4. Nicole:
    30 augustus 2017
    Ik geniet mee, en idd echt niet verkeerd om een rolstoel te regelen!!!