DAG 4 - The Florida Keys

23 augustus 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Onze laatste ochtend in het Pelican Hotel op South Beach. We kijken naar buiten en het is een regenachtige dag. Dat mag de pret natuurlijk niet drukken. De koffers zijn gauw ingepakt en we gaan naar het terras voor het ontbijt. Bram dit keer french toast en Britt gaat weer veilig voor de pancakes. Het is een heel erg leuk en apart hotel met een super locatie. Een aanrader als je in South Beach verblijft.Rental Car

De uber brengt ons voor een schappelijk prijsje naar Alamo autoverhuur bij Miami airport. De wachtrij werkt zich snel weg en we worden door een vriendelijke dame geholpen. Een upgrade voor een Mustang kost 29 dollar extra per dag. Dit hebben we maar achterwege gelaten zodat onze kostwinnaar Bram geen rib uit zijn lijf kwijt raakt. We moeten namelijk nog 12 dagen! We gaan naar de garage waar onze blinkende bolide staat te wachten: een Ford Fusion. Ziet-er-goed-uuuuit.

Bram zet de auto in drive en we beginnen aan onze roadtrip naar Key West. Een reis van 3 uur via een snelweg over de zee. We stoppen bij Dunkin Donuts voor koffie en donuts voor onderweg. Typisch Amerikaans. Tijdens onze rit wisselen heftige regenbuien en zonnige periodes elkaar af. We komen langs verschillende eilanden zoals Key Largo en Islamorada die met elkaar verbonden zijn door middel van de snelweg. Ons eindpunt is Key West. Inmiddels hebben we stevige honger van de reis. Bram hoopt op een Denny's diner.

We checken in bij Blue Marlin Motel in downtown Key West. De auto fijn voor de deur geparkeerd. De honger moet nu echt gestild worden, dat betekent: Denny's! We nemen allebei een gezonde maaltijd. Veel groentjes, ouders jullie kunnen trots op ons zijn. Het is niet altijd burgers & fries hier! (Wel vaak..)

Na het eten lopen we door Duval Street. Een bruisende straat met veel barretjes, shops en galeries. Het ene moment voelt Key West typisch Amerikaans aan en het andere moment hangt er een relaxte hippie achtige vibe. We hebben vandaag al een aantal dingen gedaan: genieten van de prachtige zonsondergang op Mallory Square en een bezoekje aan dé bar hier: Sloppy Joe's. Bram heeft hier nog een leuk T-Shirt gescoord. In de avond bezoeken we nog meerdere barretjes met live entertainment.

We hebben hier gelukkig twee nachten want er valt genoeg te doen en beleven. Morgen willen we met fietsen het eiland verkennen. Bye for now! Sunset Key West

P.s. terwijl ik dit schrijf op het terras, word ik ondergepoept door een vogel. Brengt geluk volgens Google.

1. Irene:
    Oh..schitterend weer..haha.
    Volgens mij valt er iedere dag wel een vogelpoepje op jullie, lucky birds !!
    De foto van de zonsondergang doet me herinneren aan augustus 1992 aldaar.
    Sweet memories...keep writing them down.
  2. Britt:
    24 augustus 2017
    Ik heb met opzet zo'n foto gemaakt omdat ik wist dat jullie er ook een hebben! Sweet memories
  3. Nicole:
    24 augustus 2017
    Dat betekent idd geluk, had ik een keer in Italië, kwamen al die oude Italianen naar mij alsof ik n bezienswaardigheid was . Wat hebben jullie t mooi jongens, die snelweg OMG , prachtige foto's!!
  4. Britt:
    25 augustus 2017
    Hopelijk brengt het wat geluk met het weer!