DAG 5 - Key West

24 augustus 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

We worden wakker in het Blue Marlin hotel in Key West. Het ontbijt is van 7 tot 9. Om tien over 8 gaan we met hoge verwachtingen een kijkje nemen. De keuze is...  niet reuze. Een bagel zonder beleg, een muffin of een yoghurtje. Bram zegt: "Zijn we nu zo verwend?"

Na het ontbijt besluiten we om fietsen te huren bij Tropical rental. Hier hebben ze retro bikes met een hoog groot stuur en mega banden. Ideaal om het eiland mee rond te cruisen. Vooral nu Britt niet zo veel kan lopen. Het weer zit hier helaas niet mee. Een tropical storm raast over de golf van Mexico en zorgt voor bewolking en lichte regen in Key West. We laten ons niet weerhouden en maken een tocht met de fiets over het eiland.bikerental Mallory Square

De gekleurde houten huisjes zijn erg leuk om te zien. Overal lopen kippen en hanen los rond. Dit dier is ook het symbool van Key West. Onze fietsverhuurder raadt ons 'Blue Heaven' aan. Hier eten we overheerlijke Key Lime pie! Dit moet je gegeten hebben als je hier verblijft. Key Lime pie

We stoppen ook bij Southernmost Point. Dit is het zuidelijkste puntje van de Verenigde Staten en ligt slechts 90 mijl van Cuba af. Hier zitten heel veel pelikanen en leguanen wat leuk is om te zien. Verder stoppen we nog bij verschillende strandjes en pieren en zien we een mega cruiseschip wegvaren vanuit Mallory Square. Bram ziet een man verse kokosnoten open hakken en kan het niet laten om ook een te kopen.

Het is 4 uur dat betekent in Key West: Happy Hour!!! We zitten bij een bar-restaurant aan de haven en alle drankjes en voorgerechten zijn voor 50%. We bestellen garnalen, inktvis en honey chicken wings. Finger licking gooood!

Ondertussen zijn we weer gestrand bij Sloppy Joe's bar. Hier is altijd een live band en veel volk.  Je moet er niet gek van opkijken als hier opeens een piraat langs loopt. Er zitten al een paar cocktails in dus de avond wordt alleen maar gezelliger. De zon is onder en the night has only just begun. Duval street in Key West bloeit helemaal op.
We vervolgen onze bar-hopping naar The bull bar waar drie zangeressen zorgen voor een leuke sfeer. Amerikanen kennen geen schaamte en dansen er met iedereen, vrouw, man, vriendin, op los. De avond wordt afgesloten in Garden of eden, een rooftop bar.  Zoals de naam al doet vermoeden, spelen zich hier Adam en Eva taferelen af en is kleding dus optioneel. Alhoewel op deze avond iedereen met kleren aan stond te dansen op 1 man en 2 topless vrouwen na. Sloppy Joe's

Van de dansjes en drankjes krijgt Bram honger en eet nog een hotdog bij een foodtruck. Vandaag was een gezellige dag! Tot morgen

1. Irene:
    25 augustus 2017
    Op z'n Hemingways: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de beelden niet helemaal aansluiten bij de topics in de andermaal boeiende verslaglegging...

Op z'n Hooligans: wij willen......

Nietwaar Jelle!!!
  2. Irene:
    25 augustus 2017
    Inderdaad en gezellige dag en weer schitterende foto's !!!
    Die t-shirts gaan nu vast als warme broodjes over de toonbank.
    What a hunk !!
  3. Ger Raaimakers:
    25 augustus 2017
    wat een prachtige vakantie zo fijn om met jullie een beetje mee te genieten
    lang geleden zijn wij ook in Florida geweest
    geniet lekker groetjes Fam. Raaimakers xxx
  4. Britt:
    @Raaimakers
    Het is een prachtige vakantie met heel veel verschillende indrukken! Wie weet zien jullie nog iets bekends van jullie reis naar Florida. xxx
  5. Britt:
    25 augustus 2017
    In Garden of Eden waren telefoons verboden dus....... laten het bij de verbeelding!