DAG 6 - Key West / Key Largo / Florida city

25 augustus 2017 - Florida City, Florida, Verenigde Staten

De laatste ochtend in Key West. We hebben fijn kunnen uitslapen. De bedden in de hotels zijn tot nu toe top! In Thailand vorig jaar leken de matrassen gemaakt van hout zo hard. We slaan het ontbijt in het hotel over en gaan naar Denny's. Bram's favoriet.. We nemen allebei een gerecht genaamd 'Moons over my Hammy'. Het is een ontbijtportie maar je bent meteen voorzien tot het avondeten.

We brengen de fietsen terug naar Tropical Rental. Dit was een hele leuke manier om Key West te ontdekken! De man van het verhuurbedrijf is een echte Amerikaan. Bram wil dan ook per se met hem op de foto. Making friends everywhere. Key West bike
De koffers liggen weer in de auto en we gaan op weg richting Key Largo. Een rit van 163 km/twee uur. Als je een beetje bekend bent met klassieke popliedjes, hoor je dat Key Largo één van de Caraïbische plekjes is waar de Beach Boys in het nummer Kokomo over zingen.

Vandaag willen we een snorkeltour doen bij John Pennekamp Coral Reef State Park, een natuurpark op Key Largo. Het is één van de meest populaire natuurparken van Florida, mede door het uniek levende koraalrif. Eenmaal aangekomen is het weer zo slecht dat niemand zich heeft aangemeld voor de snorkeltour. Jammer genoeg gaat dit feest niet door. We hadden ons echt verheugd na al die lovende recensies.

Gelukkig zijn er ook andere dingen te doen in het park. We laten ons niet tegenhouden door het slechte weer en besluiten een kajak te huren. Britt vond dit heel spannend. Je vaart door mangroves in ondiep water. Tijdens het kajakken krijg je een plattegrond mee van de omgeving, dus verdwalen zul je niet zo snel. De tocht was echt de moeite waard en het voelde bijna als Expeditie Robinson!Key Largo

Morgen gaan we (afhankelijk van het weer) naar de Everglades. We slapen in Travellodge Motel aan de rand van dit natuurgebied. Auto voor de deur geparkeerd en klaarmaken voor het avondeten. Dit keer Applebees. 3 gerechten voor 25 dollar en nog lekker ook! Aan tafel kun je op een iPad spelletjes doen. Bram heeft dit 'perongeluk' geactiveerd voor 2 dollar.

We kijken naar buiten en de tropische storm heeft ons bereikt. De wegen staan blank en een paraplu zal je niet redden in dit weer. In de buurt is een Outlet Shopping centrum waar we besluiten nog even heen te gaan. Hoezo dames shoppen graag?  Bram is degene die weer met 3 aankopen naar huis gaat. Britt? Nada!
We gaan terug naar het motel en hopen op beter weer morgen. Maar een ding is verboden hier in Florida en dat is je druk maken.

1. Nicole:
    26 augustus 2017
    Gelukkig dat alles goed gegaan is mbt de storm, ik vond t toch wel eng. En dat jullie zich niet uit t veld laten staan door de regen. Geniet xxxxxx
  2. Karin Lousberg:
    Hallo lieve reislustigen
    Gelukkig kwam jullie reis blog tersprake tijdens het bekkerveldfestival ,ondanks de nodige inname van alcohol houdende drankjes. Helaas hier geen happy hour. Dus ik sluit mij aan op dag 6 en gelukkig niet op dag 12. Ik geniet van jullie zeer visueel beschreven reisverhalen. Dit zijn voor jullie allemaal dagen met een gouden randje. Prachtige reis en enjoy .
  3. Britt:
    26 augustus 2017
    @mam: we zijn net opgestaan en het lijkt droog te zijn/blijven! Vandaag gaan we checken hoe de alligators erbij liggen en hoe de propellerboten varen door de moerassen! Stay tuned for more stories!

@Karin: leuk dat je het zware selectieproces doorstaan hebt! Je zult wel vaker terug moeten denken aan jullie vakantie. Tot nu toe vinden we het geweldig! Veel plezier op het Bekkerveldfestival!

Take care,
    Bram