DAG 8 - Naples / St. Petersburg

27 augustus 2017 - Saint Petersburg, Florida, Verenigde Staten

Regen regen regen. De weergoden zitten niet mee in Florida. Orkaan Harvey is afgelopen zaterdag in Texas aan land gekomen en dat beïnvloedt ook het weer in Florida. Volgens de lokale mensen zijn juli en augustus sowieso de regenmaanden hier. Over een jaar, als Britt is afgestudeerd, hoeven we gelukkig geen rekening meer te houden met de zomervakantie. We vermaken ons desalniettemin!

Vandaag stonden eigenlijk Sanibel Island en Cape Coral op de planning. Deze eilandjes hebben de mooiste stranden van Florida. Ze zouden boordevol liggen met schelpen en haaientanden. Het nieuws op de televisie gaf aan dat je daar vandaag weg moet blijven in verband met overstromingen. Deze eilanden zijn een reden om een keer terug te komen naar Florida.

Wat kun je doen met zo'n slecht weer: juist ja, shoppen! We rijden naar Miromar Outlets in de buurt van Naples. Je kunt dit goed vergelijken met Maasmechelen outlet of Roermond outlet. Winkels zoals Adidas, Nike, Tommy Hilfiger en Calvin Klein. De prijzen zijn hier nét iets beter dan in Nederland

Britt hoopt vandaag ook een mooie slag te kunnen slaan. Misschien ligt het aan het weer maar de shoppingspirit zit er bij haar niet in. Voor Bram lijkt iedere winkel wel iets moois te hebben. Hij slaagt voor een trui en een t-shirt bij Zumiez. Een winkel die wij in Nederland niet hebben.

Het is lunchtijd en we rijden naar Bram's favoriet: Denny's. Eindelijk zijn zesty nachos. "Sir, you want a half or a whole portion?" "Whole it is"; Bram doet niet aan half werk. Of hij het op krijgt? Oh jazeker! Onze eerste keer Denny's was in Las Vegas in 2014. Sindsdien is vooral Bram verkocht aan deze keten.bram at Denny's Als we naar buiten lopen bij Denny's lijkt iedere parkeerplaats onder water te liggen. We rijden rustig weg en zien dat de voetpaden zijn verdwenen onder de regenval. Wegen zijn nu rivieren en tot onze verbazing zien we hier zelfs een roofvogel een vis vangen!

Onze volgende bestemming is St. Petersburg. Dit ligt ook aan de westkust van Florida in de buurt van Tampa. Het is ongeveer anderhalf uur rijden tot ons Hollander Boutique hotel. Onderweg is de regen zo heftig dat we een paar keer geen zicht hebben op de weg.

We rijden over de brug naar St. Petersburg en de wolken trekken langzaam weg. De zon wordt zelfs zichtbaar. Ons hotel is heel apart, alsof je in een oude film rondloopt. Hollander Boutique hotelWe drinken een espresso baileys cocktail en proosten op mooi weer morgen.

De zon gaat bijna onder en we rijden met de auto naar Saint Pete's beach. Een parelwit strand waaSunsets with your je een prachtige zonsondergang kunt zien. Vooral nu de lucht is opgeklaard. De dag had niet beter kunnen eindigen! Via downtown rijden we terug naar ons hotel.

See you tomorrow sun!!

1. Viev:
    28 augustus 2017
    Wat zonde met die regen zeg! Ik duim voor mooi weer voor jullie vanaf nu.
    Have fun!
    Liefs Viev
  2. Nicole:
    28 augustus 2017
    WAT een prachtige foto van jullie 2!!! Wij duimen mee voor mooi weer☀️☀️☀️☀️☀️☀️
  3. Britt:
    29 augustus 2017